Absolute Tiger Ledin?!

Nu har det gått länge igen. Typiskt typiskt.

I vilket fall som helst har jag spelat en del golf sen sist jag skrev. Både Klövsjö GK och Storsjöbygdens GK har fått känna av mina klubbor som lämnat märken lite här och var på banorna. Klövsjö är nog den klar roligaste banan jag spelat på eftersom den är byggd på en fjällsluttning mer eller mindre. Smala fairways och skogen ända inpå samt att man ska spela uppåt och neråt i branta backar gör banan till en riktig utmaning. Lägg till skogsbäckar som rinner lite kors och tvärs så blir det en upplevelse. Om man får slut på vatten i flaskan är det bara att böja på benen lite och dricka rent fjällvatten. Bästa i världen kanske?

Storsjöbygdens GK är fin den också men mycket planare än den i Klövsjö. Inte alls lika svår. Här är klubben jag varit medlem på sen 2004 tror jag det blir. Tävling imorrn. Undrar om tigern inom mig hittar ut lagom tills dess. Vore roligt att få till en riktigt bra runda.

Frågan är om man ska spela med drivern någonting... Bananskruven med alias Slice åt högergör sig ofta påmind. Fast kan jag bara få ordning på den så... Eller vad säger jag? Min Nike SQ Sumo kommer självklart sjunga fint imorgon. 12.20 slår jag ut, sista bollen i tävlingen. Kommer slå ut sist av alla eftersom jag har lägst hcp i bollen jag går i. Blir roligt och förhoppningsvis ingen första tee-frossa.

Därefter ska det kollas fotboll på campus när utbytesstudenterna ska spela. Om jag hinner dit förstås. Räknar inte med att vara tillbaka i stan innan 18.00 absolute tidigast.

Güle güle!

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej

2009-08-30 @ 13:54:05
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0