Semester!

Tjohej och nu ska man på semester!

Dags för en veckas semester i Skåne. Åker imorgon med föräldrarna och första stopp blir hos mormor i Västerås som är en av mina absoluta favoritstäder i avlånga landet. På söndag drar vi ner till Skåne, men jag kommer inte ihåg exakt vad stället vi ska vara första nätterna till på onsdag heter. Andra halvan av veckan blir det nånstans runt Barsebäck. Morsan kläckte ur sig en riktigt bra idé igår! Hon föreslog lite border-shopping i Puttgarden i Tyskland om det blir dåligt väder och vi inte har något annat för oss. Låter väl bra, eller hur? Inte minst med tanke på att vissa saker kostar hälften av de svenska priserna där nere. Perfekt!

Ser ut som att det kommer bli jag som kör mest, i alla fall om jag ska tro på vad pappa sa. Han verkar vilja vara sovande kartläsare så att jag får träna ännu mer körning än vad jag redan är van vid. Ska sägas att jag är en van förare men jag har inte kört på motorväg på fyra år nu så det ska bli roligt. Tur föräldrarna har en bil modell större. Lite skillnad mot den lilla Opel Kadett jag hade förut. Snacka om olustigt det kändes när en älg sprang ut på vägen en gång. Huvva!

I övrigt kanske jag ska träffa Julie i Köpenhamn någon av dagarna där i Skåne. Hon är en dansk, trevlig tjej som jag träffade när jag var på språkresa med EF i Brighton för snart fyra år sedan. Kommer bli riktigt intressant bara det blir av. Vill även träffa en jag känner i Halmstad nu när jag ändå kommer vara där nere i krokarna. Ska försöka få tag på henne senare.

Nu ser jag verkligen fram emot att få åka och nästan det enda jag behöver göra är att packa ner datorn jag skriver på i ryggsäcken igen. Inte illa medan föräldrarna håller på att packa, städa osv osv osv osv.. Fick slut på exempel som synes.

Arrivederci for the moment

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0