Dags för personliga investeringar?

Merhaba, Guten tag, Bonjour, Hello, Salut, Moi, Hej!

Har efter lite om och men samt genom en slump kommit på att det är hög tid för lite personliga investeringar inför framtida arbetsliv. Speciellt när det finns så många som har "bättre" erfarenheter så gäller det att hävda sig på flera andra sätt. Vet i alla fall redan att jag är en jäkel på att skriva personliga breven så det är ju alltid bra.

Det jag har kommit att tänka på är att det vore roligt att lära sig 2-3 språk till. Behöver inte vara så att jag lär mig hundra procent flytande men gärna tillräckligt bra för att kunna klara mig i det land där ett specifikt språk talas. Just språkkunskaper verkar vara värdefulla på dagens arbetsmarknad och ju fler språk man kan desto bättre. Eller? Språkgeniknölarna i huvudet på mig törstar efter att lära sig mer. Fast det får självklart inte komma i vägen för studierna jag har kvar på universitetet.

Hittade lite språkkurser på Adlibris när jag snokade runt och kurserna består av bok + x antal cdskivor för att man ska kunna lyssna och härma. Låter väl intressant ändå?

Med tanke på var jag helst skulle vilja arbeta i framtiden här i Sverige så blir det ju extra viktigt att kunna fler språk än svenska och engelska. Pratar franska ganska hyfsat fortfarande även fast mycket har försvunnit sen studenten 2004. Hur häftigt skulle det inte vara att kunna prata 2-3 språk flytande samt några till så man klarar sig?

Har lagt in bevakning på finska grundkurs eftersom den var slut men har inte bestämt mig om jag ska prova beställa eller inte när de får in boken på lager igen.

Världen ligger för mina fötter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0