Mögelsaft, shopping, bak...

Tjohej!
Tänkte börja det här inlägget med att säga att mögelsaft är inte roligt att få på händerna. Speciellt inte när man är i en mataffär och letar efter tomater att köpa. Andra gången jag ser mögliga tomater på ICA Nära på Frösön på en veckas tid tror jag att det är. Dags att byta ut dem kanske? Samma sak var det med lök jag tänkte köpa. Mögliga vet jag inte, men mjuka och skrynkliga. Tyckte det var bättre förut innan de gjorde om en massa i butiken. I alla fall vad gäller löken. Allt annat är väl egentligen bättre.
Mycket shopping har det blivit senaste dagarna också. Började med en fitnessboll hos Peter på Team Sportia följt av Coop Forum innan bilen styrde mig via E14 i aningen för hög hastighet i vänstra körfältet norr/nordvästgående eller vad det nu är för riktning pga de som kör 95km/h vidare mot nyöppnade ICA Maxi. Snacka om att jag kände mig vilsen där eftersom det var min första gång i Östersunds största matbutik. Inget speciellt egentligen, har varit i mycket större affärer tidigare i livet så. :)
Igår var jag in på en hälsokostbutik för första gången sen mars 2006 eftersom Jimmy skulle handla en sak som jag också lyckades köpa. Köpte även rosenrot, vilket enligt en god finsk vän till mig påstår är slöseri med pengar. :-) Får se hur jag upplever det och om jag håller med henne eller inte. ;-)
Är förövrigt en mästare vad gäller att baka bröd och kakor. I alla fall anser jag, med stort Ego, mig vara det! Att hålla på i köket med bakning och matlagning är riktigt roligt eftersom det går att experimentera mycket.
Hyvä yötä.. Nej vänta, inte god natt.. Kommer inte ihåg vad det var Hej då heter på finska...

Kommentarer
Postat av: Erik

Du fick mig att inse hur den där hyper-marchén (?) är så mycket större än allt annat. Du vet säkert vad jag menar!

2009-09-21 @ 00:22:33
URL: http://grubbelsmurf.blogg.se/
Postat av: David svarar

Haha! Japp det var just det jag syftade på när jag skrev det där. Vi har ju vart inne i flera såna :-)

2009-09-21 @ 18:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0